top of page
Pravidla

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu dobrytrh.sk

Článok I.
Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov.

 

  1. Občianske združenia „punkt“, so sídlom Povraznícka 5, 811 05 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 42128013, DIČ:2022504858 zapísané v registri Ministerstva vnútra SR pod číslom VVS / 1-900 / 90 – 30669 (ďalej len „predávajúci“ alebo aj „OZ PUNKT“) je prevádzkovateľom internetového obchodu na internetovej stránke www.dobrytrh.sk (ďalej len „eshop“), prostredníctvom ktorého predáva výrobky rôzneho druhu. Výťažok z predaja týchto výrobkov je v plnom  rozsahu určený na podporu hlavných cieľov činností OZ PUNKT ako sú tieto definované v stanovách OZ PUNKT v platnom znení zo dňa 26.7.2017.

  2. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj len „VOP") upravujú práva a povinnosti  OZ PUNKT v postavení predávajúceho na jednej strane a kupujúceho na strane druhej pri kúpe tovaru ponúkaného prostredníctvom eshopu a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi kupujúcim a predávajúcim na diaľku prostredníctvom elektronických komunikačných prostriedkov  (ďalej len „kúpna zmluva").

  3. Kupujúcim sa rozumie fyzická osoba – spotrebiteľ alebo právnická osoba, ktorá si elektronicky objedná tovar prostredníctvom eshopu.

  4. Elektronickým účtom sa rozumie účet kupujúceho v elektronickom systéme eshopu registrovaný na internetovej stránke www.dobrytrh.sk. Elektronický účet obsahuje identifikačné údaje kupujúceho, zrealizované objednávky vrátane zoznamu objednaného tovaru a stav ich vybavenia. Elektronický účet si kupujúci môže zriadiť pri potvrdzovaní prvej objednávky. Prístup k elektronickému účtu má výhradne kupujúci na základe vlastného prístupového mena a hesla, ktoré je povinný chrániť pred zneužitím tretími osobami.

  5. Elektronickou objednávkou sa rozumie elektronický formulár vyplnený kupujúcim na stránke www.dobrytrh.sk, odoslaný prostredníctvom eshopu a následne spracovaný informačným systémom eshopu. Elektronická objednávka obsahuje informácie zadané kupujúcim pre doručenie objednávky, zoznam objednaného tovaru a celkovú cenu objednaného tovaru, s ktorou kupujúci jej odoslaním vyjadril súhlas.

  6. Zásielkou sa rozumie balík obsahujúci Kupujúcim vybraný tovar.

  7. Tovarom sa rozumejú všetky produkty uvedené v ponuke predávajúceho v eshope.

 

Článok II.
Kúpna zmluva.

 

  1. Predmetom Kúpnej zmluvy uzatváranej medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom eshopu je výber produktov kupujúcim z ponuky tovarov predávajúceho, úhrada ich ceny a ich doručenie kupujúcemu na ním uvedené adresu doručenia.

  2. Kupujúci realizuje nákup tovarov v eshope prostredníctvom elektronickej objednávky, ktorej podstatnými náležitosťami sú:

  1. identifikácia kupujúceho, jeho meno a priezvisko, adresa doručenia, telefón a e-mailová adresa;

  2. kód resp. popis objednávaného tovaru;

  3. množstvo objednávaného tovaru;

  4. bližšia špecifikácia tovaru – napr. farba, veľkosť, druh

  5. adresa alebo výber miesta dodania tovaru

  6. celková cena za vybraný tovar vrátane ceny poštovného.

 

  1. Odoslaním elektronickej objednávky s povinnosťou platby kupujúci vyjadruje súhlas s cenou ním vybraných tovarov a poštovného.

  2. Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim je uzatvorená potvrdením elektronickej objednávky v systéme po úhrade ceny za vybraný tovar prostredníctvom aktuálne dostupných online platobných nástrojov . Predávajúci je povinný potvrdiť e-mailovou správou (na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v elektronickej objednávke) obsah elektronickej objednávky kupujúceho.

  3. Ak nebude objednávka obsahovať náležitosti podľa predchádzajúceho článku, je považovaná za neúplnú. Predávajúci sa v takom prípade pokúsi kontaktovať kupujúceho a vyzvať ho k odstráneniu nedostatkov elektronickej objednávky a jej prípadnému spresneniu a/alebo doplneniu. Okamihom doručenia údajov spresňujúcich a/alebo doplňujúcich elektronickú objednávku predávajúcemu sa elektronická objednávka považuje za úplnú.

  4. Predávajúci nezodpovedá za omeškanie dodávky a za škodu, ktorá bola spôsobená dôsledkom toho, že kupujúci pri kúpe nezadal správne všetky požadované údaje v elektronickom formulári. Predávajúci tiež nezodpovedá za škodu, ktorá bola spôsobená kupujúcemu dôsledkom toho, že kupujúci zabudol svoje prístupové heslo k elektronickému účtu, ak má tento zriadený a/alebo sa prístupové heslo kupujúceho dostalo do rúk nepovolaných osôb bez pričinenia predávajúceho.

 

Článok III.
Cena tovarov, poštovné a balné.
  1. Aktuálna kúpna cena tovarov ponúkaných predávajúcim prostredníctvom eshopu je uvedená vždy pri konkrétnom tovare. Predávajúci nie je platcom DPH.

  2. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne upraviť (zvýšiť/znížiť) ceny tovarov s tým, že nové ceny tovarov sú pre kupujúceho platné dňom ich uverejnenia v eshope.

  3. V cene tovaru je zahrnuté aj balné, ktoré si predávajúci osobitne neúčtuje.

  4. Cena poštovného bude určená pred potvrdením objednávky s povinnosťou platby. Jej výška bude závisieť od druhu a množstva objednaného tovaru, ako aj od miesta a spôsobu doručenia.  

 

Článok IV.
Platobné podmienky.

Platby sa vykonávajú v EUR, pričom Kupujúci uhrádza celú sumu za tovar uvedenú v elektronickej objednávke online platbou prostredníctvom zabezpečenej platobnej brány po potvrdení obsahu objednávky s povinnosťou platby.

 

Článok V.
Dodacie podmienky.
  1. Zásielka s tovarom bude podľa dostupnosti tovarov a prevádzkových možností predávajúceho expedovaná v čo najkratšom termíne, obvykle do 5 pracovných dní od dňa, keď  kupujúci uskutočnil kúpu tovarov a predávajúci túto potvrdil zaslaním emailu o objednávke.

  2. V deň expedovania zásielky je kupujúcemu zasielaný e-mail s faktúrou a sumárom odoslaného tovaru.

  3. Zásielka je dodávaná spôsobom, ktorý si vybral kupujúci pred potvrdením elektronickej objednávky s povinnosťou platby spravidla na adresu miesta doručenia uvedenú kupujúcim v elektronickej objednávke.

  4. Vlastnícke právo k tovaru v zásielke prechádza na kupujúceho prevzatím zásielky.

  5. Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade poškodenej zásielky je nutné na mieste jej dodania spísať s kuriérskou službou protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, predávajúci neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.

  6. Tovar dodáva predávajúci výlučne na území Slovenskej republiky.

 

Článok VI.
Práva a povinnosti predávajúceho.
  1. K povinnostiam predávajúceho patrí: na základe potvrdenej objednávky dodať tovar kupujúcemu v dohodnutom množstve, kvalite a termíne. Predávajúci je povinný objednaný tovar zabaliť alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu, zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal kritéria právnych predpisov platných v SR. Spolu s tovarom musí predávajúci odovzdať v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad, ak je to aplikovateľné vzhľadom na charakter kúpeného tovaru).

  2. Predávajúci poskytne zmluvnému prepravcovi (v prípade, že je tovar doručený prostredníctvom zmluvného prepravcu) všetky potrebné osobné údaje kupujúceho. Účelom poskytnutia osobných údajov prepravcovi je doručenie objednaného tovaru (meno a priezvisko/obchodné meno, adresa doručenia uvedená v elektronickej objednávke, telefonický kontakt).

  3. K právam predávajúceho patrí právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny zo strany kupujúceho za dodaný tovar.

  4. Predávajúci má právo stornovať elektronickú objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP alebo v cene, ktorá je uvedená v eshope, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude kupujúci informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote 15 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.

 

Článok VII.
Práva a povinnosti Kupujúceho.
  1. K povinnostiam kupujúceho patrí: zaplatenie dohodnutej kúpnej ceny vrátane nákladov za doručenie tovaru a to bezprostredne po odoslaní elektronickej objednávky, prevzatie zakúpeného tovaru na mieste ním určenom. Kupujúci je povinný potvrdiť prevzatie tovaru v dodacom liste svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby a pečiatkou, ak je dostupná a ak to prepravca vyžaduje.

  2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a na mieste dohodnutom zmluvnými stranami v potvrdení elektronickej objednávky zo strany predávajúceho.

 

Článok VIII.
Odstúpenie od zmluvy.
  1. V prípade, keď je kúpna zmluva uzatvorená použitím prostriedkov komunikácie na diaľku (v tomto prípade prostredníctvom eshopu na internetovej stránke www.dobrytrh.sk), má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru. Na účely tohto článku sa za kupujúceho považuje len kupujúci v postavení spotrebiteľa, ktorý tovar nekupuje v rámci svojej podnikateľskej činnosti.

  2. Odstúpenie od zmluvy nie je možné v prípade tovarov, pre ktoré je to vylúčené z titulu ich povahy samotným zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v § 19 ods. 1.

  3. Oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu doručené do skončenia lehoty  pre odstúpenie na korešpondenčnú adresu predávajúceho: Občianske združenie „punkt“ , Svoradova 75,  81103 Bratislava, email: info@punkt.sk. Kupujúci môže na zaslanie oznámenia použiť formulár, ktorý je dostupný TU, avšak nie je to povinné.

  4. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou a musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté peňažné plnenie. Ak si kupujúci neurčí spôsob vrátenia kúpnej ceny, je predávajúci oprávnený kúpnu cenu vrátiť rovnakým spôsobom akým ju prijal.

  5. Samotný tovar, ktorý kupujúci zamýšľa vrátiť musí byť doručený najneskôr do 14 dní od doručenia prejavu o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Tovar, v súvislosti s ktorým sa kupujúci rozhodol odstúpiť od kúpnej zmluvy musí byť v pôvodnom stave, obale a nepoškodený so všetkými dokladmi a dokumentáciou, ktoré boli kupujúcemu zaslané. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.

  6. Odstúpením kupujúceho od kúpnej zmluvy alebo jej časti sa kúpna zmluva resp. jej časť od začiatku zrušuje. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy v lehote 14 dní od prevzatia tovaru a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je v pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar a cenu za doručenie tovaru v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy. Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim.  

  7. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar alebo je časť zníženú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 15 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet určený kupujúcim.

  8. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa týkajúce sa práva kupujúceho na odstúpenie od zmluvy pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.

  9. V prípade, že kupujúci nesplní niektorú povinnosť uvedenú v tomto článku VOP, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.

 

Článok IX.
Zodpovednosť za vady predanej veci,
postup pri vybavovaní reklamácií.

 

  1. Na dodávaný tovar je kupujúcemu poskytnutá zákonná záručná doba 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru kupujúcemu.

  2. Ku každému tovaru zakúpenému u predávajúceho je pri jeho dodaní kupujúcemu priložená faktúra (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži zároveň ako záručný doklad.

  3. Reklamovať je možné len tovar zakúpený u predávajúceho, ktorého cena bola v plnom rozsahu zaplatená.

  4. Podrobnosti o povinnostiach predávajúceho, právach kupujúceho a postup pri reklamácii tovaru upravuje reklamačný poriadok zverejnený na www.dobrytrh.sk.

 

Článok X.
Spoločné a záverečné ustanovenia.
  1. Žiadna zo zmluvných strán nenesie zodpovednosť za nemožnosť plnenia v prípade, ak nastanú skutočnosti vplyvom vyššej moci. Za udalosť vplyvom vyššej moci sa považuje udalosť, ktorú zmluvné strany nemohli predvídať a ktorej nemohli zabrániť ani pri vynaložení najvyššej možnej odbornej starostlivosti, ktorá je nezávislá od ich vôle, najmä vojna, povstanie, štrajk, prírodné katastrofy, zmeny v legislatíve a iné. V prípade, že nastane takáto udalosť zmluvné strany povinné si túto skutočnosť oznámiť bez zbytočného odkladu.

  2. Pri nákupe tovaru na internetovej adrese eshopu www.dobrytrh.sk sa predpokladá zo strany kupujúceho znalosť technických možností internetu a riešenie technológiou podmienených možných problémov. Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené chybným pripojením na internetovú stránku www.dobrytrh.sk. Ochrana počítača, prípadne údajov nachádzajúcich sa v počítači je povinnosťou kupujúceho.

  3. Predávajúci upozorňuje, že informácie uvedené v eshope môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia. Predávajúci nenesie voči inej strane zodpovednosť za priame, nepriame alebo mimoriadne škody, spôsobené použitím informácií z internetovej stránky www.dobrytrh.sk.

  4. Predávajúci môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť tovary umiestnené v ehope.

  5. Tieto VOP platia na území Slovenskej republiky pre kúpu tovaru objednaného prostredníctvom eshopu na internetovej stránke www.dobrytrh.sk. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto VOP kedykoľvek zmeniť a/alebo doplniť. Zmeny a/alebo doplnky týchto VOP vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na www. www.dobrytrh.sk.

  6. Odoslaním elektronickej objednávky predávajúcemu, kupujúci zároveň potvrdzuje svoj bezvýhradný súhlas s týmito VOP.

  7.  Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory, ktoré medzi nimi vzniknú z právnych vzťahov na základe zmluvy alebo súvisiacich zmlúv, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik tejto zmluvy, budú prednostne riešiť formou zmieru.

  8. Všetky vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim, ktoré nie sú výslovne upravené týmito VOP, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,  zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení, ako aj ďalšími právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike. Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, odbor ochrany spotrebiteľa tel. č.: +421 (0)2/58 27 21 72.

  9. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1.12.2024.

Zasady

Reklamačný poriadok a záručné podmienky

Internetového obchodu www.dobrytrh.sk

Tento reklamačný poriadok a záručné podmienky upravujú práva a povinnosti občianskeho združenia „punkt“, so sídlom Povraznícka 5, 811 05 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 42128013, DIČ:2022504858 zapísaného v registri Ministerstva vnútra SR pod číslom VVS / 1-900 / 90 – 30669 (ďalej len „predávajúci" alebo „OZ PUNKT“) a kupujúceho (ďalej len „kupujúci") pri reklamácii tovaru zakúpeného  kupujúcim prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke predávajúceho www.dobrytrh.sk (ďalej len „eshop").

Účelom tohto reklamačného poriadku a záručných podmienok (ďalej len „reklamačný poriadok“) je informovať kupujúceho ako spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe uplatňovania nárokov z vád tovaru (ďalej jednotlivo len „reklamácia“), vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.

Reklamačný poriadok sa vzťahuje výlučne na predaj tovarov zo strany predávajúceho spotrebiteľovi v eshope umiestnenom na internetovej stránke www.dobrytrh.sk. Zmena reklamačného poriadku sa nevzťahuje na reklamáciu tovaru, ktorý bol zakúpený pred jej účinnosťou.

Reklamačný poriadok je platný a účinný odo dňa 1.2.2024.

Článok I.
Právo na uplatnenie reklamácie

V prípade výskytu vady na zakúpenom tovare má spotrebiteľ právo vadu reklamovať. Za účelom správneho posúdenia uplatnenej reklamácie je nevyhnutné, aby bol reklamovaný tovar kompletný, a v prípade odevov či iných textilných tovarov čistý, suchý a v súlade s hygienickými predpismi a všeobecnými hygienickými zásadami. Inak je predávajúci oprávnený odmietnuť prebratie predmetu reklamácie.

Článok II.
Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie

 

  1. spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu písomnou vlastnoručne podpísanou reklamáciou odoslanou na adresu Občianske združenie „punkt“, Svoradova 5, 81103 Bratislava spolu s reklamovaným tovarom prostredníctvom bežného poštového balíka alebo prostredníctvom kuriéra. predávajúci nepreberá zakúpený tovar, ktorý mu bol zaslaný prostredníctvom dobierky. spotrebiteľ môže tovar spoločne s podpísaným reklamačným formulárom doručiť aj osobne na vyššie uvedenú adresu, po predchádzajúcej dohode s predávajúcim prostredníctvom emailovej pošty na adrese info@punkt.sk.  

  2. V prípade ak bude reklamácia zo strany predávajúceho uznaná, predávajúci vráti spotrebiteľovi poštovné, ak tento na doručenie tovaru využil prepravnú spoločnosť.

  3. Pre uplatnenie reklamácie je spotrebiteľ povinný predložiť predávajúcemu s reklamovaným tovarom, doklad o kúpe tovaru.

 

Článok III.
Lehota na uplatnenie reklamácie

 

  1. Záručná doba na uplatnenie reklamácie na tovar je 24 mesiacov a na použitý tovar 12 mesiacov. Ak je na tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

  2. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia objednaného tovaru spotrebiteľom.

  3. spotrebiteľ je povinný reklamovať vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu od ich zistenia, najneskôr však do 2 mesiacov od ich zistenia.

  4. Doba od uplatnenia reklamácie až do času, keď spotrebiteľovi po skončení opravy vznikla povinnosť prevziať tovar, sa do záručnej doby nepočíta. V prípade ak dôjde k výmene reklamovaného tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru.

  5. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

 

Článok IV
Zodpovednosť predávajúceho

 

  1. predávajúci zodpovedá za to, že objednaný tovar je bez vád, má požadovanú, prípadne právnymi predpismi stanovenú akosť, mieru, množstvo alebo hmotnosť.

  2. predávajúci zodpovedá za to, že tovar v čase prevzatia spotrebiteľom má vlastnosti výslovne vymenené alebo obvyklé, že ho možno použiť podľa povahy a účelu kúpnej zmluvy alebo podľa toho, čo si zmluvné strany dojednali a že vec nemá právne vady.

  3. predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má objednaný tovar v čase jeho prevzatia spotrebiteľom. Pri použitom tovare nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením. Pri tovare, ktorý sa predáva za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná.

  4. predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:

a) pre ktoré bola spotrebiteľovi poskytnutá zľava z kúpnej ceny,

b) ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním, mechanickým poškodením, nesprávnym skladovaním alebo, ktoré boli spôsobené nedovoleným zásahom.

  1. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie je predávajúci povinný vybaviť reklamáciu v primeranej lehote; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

  2. predávajúci je povinný vydať spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Písomný doklad o vybavení reklamácie odošle predávajúci spotrebiteľovi elektronicky na e-mailovú adresu uvedenú v reklamácií alebo v elektronickom účte spotrebiteľa, ak má tento zriadený alebo na poštovú adresu spotrebiteľa.

 

Článok V.
Vybavenie reklamácie

 

  1. Reklamácia sa považuje za vybavenú ukončením reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.

  2. Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, spotrebiteľ môže požadovať, aby ju predávajúci bezplatne, riadne bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie odstránil alebo môže požadovať, aby predávajúci namiesto odstránenia vady vymenil vadný tovar za bezvadný. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, pričom môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti. Za odstrániteľné vady možno považovať také vady, ktorých odstránením (opravou) neutrpí vzhľad, funkcia a kvalita tovaru.

  3. Ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť v lehote podľa bodu 2 tohto článku.

  4. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy, 

  1. ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,

  2. ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave, 

  3. ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.

  1. Pri tovare, ktorý bol spotrebiteľom zakúpený od predávajúceho s označením vadný alebo použitý, nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté použitím alebo opotrebením tovaru. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

  2. V prípade ak si spotrebiteľ v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy mal reklamovaný, opravený alebo náhradný tovar po vybavení reklamácie vyzdvihnúť, tento tovar nevyzdvihne, napriek tomu, že mu predávajúci spôsobom uvedeným v tomto reklamačnom poriadku riadne oznámil vybavenie reklamácie, je predávajúci oprávnený takýto tovar predať tretej osobe alebo inak speňažiť. predávajúci vedie o takto získaných peňažných prostriedkoch osobitnú evidenciu s uvedením identifikácie kupujúceho, kedy a za akú hodnotu sa takýto tovar predal a aké náklady vznikli predávajúcemu v súvislosti s jeho speňažením. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

  3. Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách (v knihe reklamácií), pričom v tejto evidencii musí byť uvedené číslo reklamačného zápisu a spôsob vybavenia reklamácie. Spotrebiteľ svojím podpisom v reklamačnom zápise potvrdí spôsob vybavenia reklamácie v zmysle tohto článku.

  4. Predávajúci môže odmietnuť zodpovednosť za vady. Dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

 
Článok VII.
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

 

  1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.

  2. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.

  3. Touto formou môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR.

  4. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov sa podáva k subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa ust. § 3 vyššie uvedeného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona.

  5. Príslušným subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia a právnická osoba zapísaná v zozname vedenom Ministerstvom vnútra Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1).

  6. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie konania, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na takéto riešenie sporov príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ.

  7. Okrem alternatívneho riešenia sporov ma spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.

  8. Platforma pre alternatívne riešenie sporov je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

bottom of page